Religiöst och flätor.

Igår följde jag med min värdfamilj till kyrkan, vilket var en härlig upplevelse om än lite lång. Det började med att vi kom in i kyrkan som var en vanlig byggnad, inget extraordinärt här inte, och så satte jag mig med Mama Mavis vid kvinnornas lärare, som diskuterade bibeln med varandra. Det var väldigt frispråkigt och det var kul att se att alla fick göra sin röst hörd. Efter det var det dags för worship, då de står och pratar med Gud och tackar honom för allt. Inte min grej kanske. Men sen blev det dans och sång och det tyckte jag var himlarns hejigt så jag dansade med de afrikanska kvinnorna, så härligt!! Alla har sina finaste kläder på och alla är så glada. Blev uppskattad av många för att jag följde med och att jag dansade och jag fick beröm för min rytm och taktkänsla. Undrar var jag fick den ifrån ;-)
 
 Vi har också varit utan rinnande vatten i fem eller sex dagar nu, så nu börjar vattnet att sina, så ingen tvätt och helst ingen dusch, vi måste ju ha vatten så vi kan spola i toan. Det är ju inte jättekul men man bryr sig inte märkbart längre, vi har ju dricksvatten.
 
Idag på rasten har jag gjort riktiga rastaflätor, fyra timmar och hundra kronor senare har jag som vad det känns som tre kilo till på huvudet, men det var en av grejerna jag skulle göra här i Ghana eftersom jag velat göra det sen vi var på Gran Canaria i årskurs 3 eller om det var 5 😊
 
Det är nu typ sex dagar tills jag är hemma i Lycksele och tre dagar kvar i Mampong. Usch och fy, vill inte lämna detta riktigt än, men bäst att sluta när det är som roligast!

Kommentarer:

1 Mamma:

Jag vet var du fått rytmen och taktkänslan ifrån ❤️

2 Anna:

Taktkänslan kommer nog från storasyster;)

Kommentera här: