11.

Idag har vi varit på en City Tour med våran guide Solomon. Vi åkte på två marknader och till ett företag som gör kläder,väskor, laptopfodral av skräp som dom tar reda på och desinfekterar och syr sedan ihop det, så cool idé! Dom kallade företaget för trashybags 😊 
Sen var vi på Accra Market och vilket kaos alltså, Säljarna sitter och ropar "hey obrouni" som betyder ljushyad människa, många vill ta i en och undrar hur man mår, vad man heter och varifrån jag kommer. Det var en riktigt häftig upplevelse som jag inte har kort på eftersom våran guide avrådde oss då vissa kan bli väldigt arga. Jag hoppas att jag kan ta kort på någon marknad i Kumasi när jag åker dit imorgon.
 
Vi var också och kollade på gravplatsen där Ghanas förste president låg begravd. Otroligt vacker plats! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej! Hoppas allt är bra med dig och att du trivs som fisken i vattnet ! Kul att följa dig på bloggen.
Kramar / Bem. Monica.

Kommentera här: