16.

      Jag och Baby Apong❤️
 
 
Så var första riktiga arbetsveckan igång.  
Det är fullt upp på barnhemmet varje dag, skrik, kiss, bajs, bråk och kräks överallt men ändå så underbart. Det har kommit in ett tvillingpar också, så jag tror det är 37 barn just nu. Det är hemskt att se dem för att de är så underutvecklade. Huvudet är så litet jämfört med kroppen och de är spastiska. Ändå säger läkaren att dom är friska, fastän man med blotta ögat kan se att så är inte fallet. 
 
Igår fick vi strömavbrott och hade inget rinnande vatten, men inget konstigt för att vara Afrika. Längtar hem rätt mycket, mycket för att man är rätt ensam eftersom de flesta är engelsktalande och ibland är det svårt att förklara på ett annat språk. Jag tror också att när jag kommit in i arbetet på barnhemmet så kommer det gå mycket lättare, men det går inte att låta bli att längta hem ibland. Huvudsaken är ju att det positiva överväger det negativa. Jag komer hur som helst att utvecklas som människa. Jag känner redan att jag inte är lika orolig, jag får mer kött på benen eftersom jag måste klara mig själv. Så det är ju jättebra, man måste ge sig själv en spark i röven ibland. Jag är ju här, i Afrika alldeles själv och volontärarbetar på barnhem. Det räcker och blir över för min äventyrskvot i flera år framöver.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Diana:

You go girl!!! :*

2 S:

Du är bäst!!!!! Puss

3 Anonym:

Förstår att det kan kännas lite tungt ibland, en helt ny miljö, kulturkrockar, ledsamheter och språksvårigheter. Men du har nog helt rätt att det viktigaste är att det positiva överväger och att det alla gånger kommer att vara värt det i slutändan när du kan se tillbaka på vad den här resan har gett dig som människa. Imorgon är en annan dag. :)

4 Frida Grubbström:

Förstår att det kan kännas lite tungt ibland, en helt ny miljö, kulturkrockar, ledsamheter och språksvårigheter. Men du har nog helt rätt att det viktigaste är att det positiva överväger och att det alla gånger kommer att vara värt det i slutändan när du kan se tillbaka på vad den här resan har gett dig som människa. Imorgon är en annan dag. :)

Svar: Ja sa ar det, men nu ar det battre, pussa Mille-gubben fran mig och puss fran mig med!
Elin

5 Frida Grubbström:

Förstår att det kan kännas lite tungt ibland, en helt ny miljö, kulturkrockar, ledsamheter och språksvårigheter. Men du har nog helt rätt att det viktigaste är att det positiva överväger och att det alla gånger kommer att vara värt det i slutändan när du kan se tillbaka på vad den här resan har gett dig som människa. Imorgon är en annan dag. :)

6 Mamma:

Fin Elin kram

7 pappa:

Kämpa gumman

8 Anna D:

Du gör det så otroligt bra Elin..tänk vilken erfarenhet du kommer hem med/kram på dig!

Svar: Tack Anna, Kram
Elin

9 faster Solveig:

Elin, du är en fantastisk tjej som förverkligar din dröm. Vilken lärorik och givande tid mitt i allt jobbigt. Något du säkert kommer att minnas hela livet. Kraam

Kommentera här: