17.

Idag var första gången jag fick vara på Day-Care-Centret. Där är de större barnen som inte är nog gamla att gå i skolan. De har bara lärare vissa dagar, och jag gruvade mig för att gå dit eftersom dom slår barnen så mycket. Till och med vissa av volontärerna gör det för att "barnen inte förstår något annat" och "jag slår inte så hårt, bara så att dom ska sluta" och det är det jävligaste jag hört. HUR ska barnen lära sig att uppföra sig och att inte slå varandra när i princip alla vuxna runt omkring dem gör det? Jag slår inte. Dom får säga vad dom vill, men jag slår inte ett barn överhuvudtaget och inte ett barn som egentligen mår skit eftersom dom inte får den kärlek och trygghet man behöver i livet eftersom deras mamma dog vid födseln och att deras pappor inte är kapabla att ta hand om dem. Det värsta är att jag inte kan göra någonting, men genom att ta till andra metoder än barnaga så kanske det påverkar någon personal och något barn. 
 
Någon kan inte hjälpa alla.
men alla kan hjälpa någon.
 
 
 
Imorgon blir det inget jobb för vi ska på begravning för vår värdpappas morfars andra fru har dött. Två dagars ceremoni. Blir intressant minst sagt! Ha det bäst! 
 

Kommentarer:

1 lina f:

Oj vad tufft att se. ; ( tänker på dig! Du är stark!

Svar: ja det ar valdigt tufft, men samtidigt ar vi ju dar o gor det battre om an bara for en stund! Kram
Elin

2 pappa:

Heja Elin

Svar: Haha, puss pa dig pappa, har forsokt ringa dig pa viber men inte fatt tag i dig!
Elin

3 Lena Norman:

Tänk vad bra våra barn har det, iaf på det viset. Sköt om dig. Ha på dig solhatt om du ska stå i "solgasset". Kram.

Svar: Ja det maste jag verkligen saga, vi har det forjavligt bra pa manga satt vi hemma i Sverige, och klagar alldeles for mycket gor vi! Kram Lena
Elin

4 Ingrid E:

Vad roligt att se bilderna du lagt upp och att läsa om dina upplevelser och intryck.
Du är duktig och tapper Elin!
Kram från,
Ingrid

Kommentera här: