18.

Så var helgen här. 
Idag har jag hunnit tvätta och varit på två begravningar till, en i Jamasi och en här i Mampong. I Torsdags var vi på en i Kwame. Det är ju inte som hemma i Sverige direkt. Man sitter en hel hop människor utomhus i plaststolar. Nästan ingen är ledsen. Det är mer utav en fest där man firar att personen har levt och att de ska ha en behaglig resa till andevärlden eller nästa värld då många här tror på reinkarnation. Men är glad att jag fått uppleva det! Annars så har det gått bra på barnhemmet, känns som om jag börjar komma in i sysslorna och har mer koll på läget, och de är ju så goa för det mesta. Mår bättre nu över resan och det känns lättare att vara här, men fick ett bakslag idag då min iPhone-laddare slutade att fungera och det är inte lätt att hitta en laddare till en 5:a här, förbannar mig själv att jag inte tog med en extra. Tänkte skriva ett sista inlägg från telefonen för att sen stänga av den och bara slå på den ibland. Så om jag inte hittar en laddare så håller sig strömmen i tre veckor till..
Uppdaterar från internetcafeet nästa gång i veckan 😊 
 
Till familjen, ni ringer bara som vanligt på det afrikanska numret, puss!
 

Kommentera här: