God Bless You

OBS! Detta inlägg skulle ha kommit upp igår, Torsdag :-)
 
Idag har vi varit i Kumasi med chefen för barnhemmet för att handla en massa grejer för pengarna ni har skänkt! 
 
Kan med stolthet säga att vi har gett barnhemmet en spis med ugn(!!!)så att de kan laga mat inomhus. jag köpte också handdukar, blöjor, badsvampar, trosor och kalsonger till de större barnen, kroppspuder, babyservetter, tvål, två vattenkokare, termosar och lite mer smått och gott och pengarna är inte slut ännu 😊 det känns jättebra att ha gjort detta! Jag har köpt färg för att måla om på utsidan och det håller målaren på med just nu, och det blir så fint och fräscht! För pengarna har jag också låtit klä 18 nya madrasser så att de ska få nya fina madrasser att sova på. Är så stolt över detta! Tackar min lyckliga stjärna för Frida också, som har hjälpt mig otroligt mycket med inhandlandet. Vi har undanhållit en summa som vi ska handla grejer till barnen för, som de kan använda och inte bara blöjor och liknande. 
 
Jag vet också att Frida skrivit om detta på sin blogg. www.fridabjelke.devote.se. 
 
Tack för donationerna. De har gjort en enorm skillande och idag på jobbet så kom en kvinna fram och sa "God Bless You, tack för allt du gjort för oss" och kokerskan hon tjöt av glädje över spisen, så jag är fylld med värme i hjärtat, längtar efter att kunna visa alla bilder för alla donatorer!
 
 
Kejetia Market, störst i Ghana, som en labyrint full av allt det du kan tänka dig!
 

Kommentarer:

1 frida Bjelke:

Ja den äran ska verkligen du och dina donatorer ta åt er. ♥

2 Anna D:

Tänk ändå vad en "liten slant"kan göra skillnad-:) Så otroligt bra gjort av dig Elin.Vill hör om allt när du kommer hem.kanske jag å Kevin skulle ta å komma förbi Lycksele vid någont tillfälle kan han och lillebror umgås också-:)

3 Camilla K:

Hejsan Elin! Så underbart du verkar ha det och allt jobb du lägger ner. Vilken upplevelse och känslan att kunna hjälpa. Du är helt otrolig. Vad roligt att höra att pengarna kommer till nytta och att du blir välsignad :))
Stora kramar❤️

Kommentera här: