Mampong Babies Home del 2.

Då var det dags för eftermiddags-skiftet.
Vi volontärer kommer tillbaks till jobbet kl.15 och då är det oftast blöjbyte om personalen inte hunnit göra det redan. Sedan tar vi barnen utomhus där vi leker och myser för fullt i värmen tills klockan är ungefär 17:00 men märk väl att det är "african time" här! Det kan bli väääldigt fördröjt. Sedan är det mat, tvätt och pyjamas som gäller och klockan 18:00 går vi hem!
 
Idag har varit en härlig dag, var ju så förkyld att jag inte gick på jobbet igår! Så idag har jag varit på Day Care Centret och varit med de större barnen. Idag fick de lära sig att skriva bokstaven H. Sedan sjunger vi väldigt mycket där och det gillar jag. Idag var det ju marknadsdag här i Mampong och jag älskar det!! Alla lukter och allt folk, med allt från kött till pärlor! Vi gick och tokshoppade massa tyger eftersom det är sista chansen för mig att gå till skräddaren och sy upp kläder om jag ska hinna få med mig dom hem! Så jag beställde: 2 byxor, 2 långklänningar, 1 kjol, 1 topp och en väska, allt i olika tyg! Hämtade även min långklänning som var klar, jättefin var den och till priset av 54 kr så fick jag tre yard tyg och sedan för ca 30 kronor till fick jag en figursydd klänning! Sjukligt billigt! Och det är ju inte så att sömmerskorna sitter med eldrivna symaskiner utan det är vanliga hederliga maskiner som dom snurrar fart i. Kan inte fatta att jag åker hem om en och en halv vecka.. Vet inte riktigt om jag vill för det känns inte som att jag är färdig här i Ghana. Tur det finns tid att resa, bara att resa hem och jobba ihop pengar!
 
Imorgon blir det inget jobb för vi ska till Kumasi med chefen och handla grejer till barnhemmet för alla donationspengar. Jag har redan gett 1500 kronor till att fixa nya madrasser till sängarna och 1500 kronor på att måla om huset litegrann. Det kändes som bra grejer att ge till.
Spännande blir det iallafall :-) 
 
Nu är det dags att sova, min värdpappa
Richard sa just "sov gott" på svenska och allt, hoppas ni gör det också! 
 
Day Care Centret. Dit vi ska köpa lite pyssel.
 
 

Kommentera här: